מניעת העששת


היגיינה טובה הכוללת


1. צחצוח שיניים - מטרתו לסלק את הפלאק (הרובד החיידקי). שימוש בחוט דנטלי או בקיסמים - לניקוי הפלאק שבין השיניים.

2. שימוש בפלואוריד:
המחזק את זגוגית השן ומעצים את עמידותה בפני החומצה .את הפלואוריד נקבל ממי השתייה, ממשחת השיניים, משטיפות פה, ממריחת ג'לה במרפאה. וממקורות נוספים.

3. תזונה בריאה לשיניים:
הפחתה בכמות המזון הממותק. הימנעות ככל האפשר ממזון ממותק שאכילתו ממושכת, יותר דביק – יותר מזיק.
ריכוז אכילת החטיפים והממתקים לפעם אחת ביום ורצוי בסיום הארוחה.
ככל שהסוכר נמצא זמן רב יותר בפה, הסיכוי לעששת גדול יותר. לכן מומלץ להמעיט בממתקים "ממושכים" כמו סוכריות, סוכריה על מקל, טופי ואפילו פירות יבשים.
מומלץ לצרוך יותר ירקות, המהווים תחליף לחטיפים בין הארוחות ומסייעים לניקיון השיניים בעצם פעולת הלעיסה.

4. ביקורת תקופתית במרפאת שיניים חשובה:
לגילוי פגמים קטנים ונתחלתיים של עששת.
לבדיקת בריאות החניחיים.
להסרת אבנית ושאר המשקעים מהשיניים.
למריחת ג'ל פלואוריד ואיטום חרירים וחריצים.

להרחבה בנושא, ראו הפרק "תזונה ובריאות השיניים".
באשר לטיפולי שיניים ומרפאת השיניים – ראו הפרק "מרפאת השיניים".

חזרה לתפריט >שיניים בריאות> ספרי שיניים>



לפרטים והזמנות - איריס צדיק טל. 02-5362777 נייד 052-8752067
SDesign - עיצוב ובנייה